DDD написа:
Да попитам: Някой пробвал ли е да се справи с "овергаза" чрез увеличаване теглото на буфера на арката или чрез поставяне на по-тежък болт-кериър (затворна рама, носач на затвора или както там се нарича)? Или всички опити са само до смяна на газовия блок с такъв с регулатор?
накъде излизат гилзите - горе долу това е добър критерий, как да се настои дадено оръжие (без значение дали е скъпо, или бюджетно)
при оръгфаз системи .. се появяват следи по гилата, от ранна екстракция или дъното се раздира от екстрактор и изхвърляч, или се цепи гилзата, но ако е качествена се получава едни следи от раздуване (не се цепи)
да това се подобрява с по тежки буфери (има и буфери които се регулира тежеста) като се забави малко цикъла/момента на отваряне на газовата система
но като се сложи тежук буфер, цялата пара дето тръгва назад си носи енергия .. и пак си блъска, напред назад и т.н.
има и тежки пружини .. например от Спринко -
https://sprinco.com/ar-buffer.htmlте променят също цикъла .. ще се забави отварянето, но ще укори затварянето на затвора (купил съм всичките пружини, за да тествам ефекта)
но всичко това зависи .. най вече от барута/патрона каква графика на налягане има ... или какво налягане предоставя на газовия порт
(горе в статията на Хорнади има опит за обясненние, но е за напреднали юзери)
може да пишем много по темата, стига да има желание да се чете с разбиране
относно Ругера, гледал съм ги на бороскоп и са с едни от най-големите газови портове на пазара у нас
(Савиджа е също с големи дупки, новия внос вече си е с газов регулатор)
най-разумното според мен за Ругер ... е .. регулируем газов блок
защото Ругер са с тежки фул ауто затворни блокове .. и още тежест, няма да ги успокои особено като цяло пушката
за феновете за супресори ... там пък е задължително трябва да намалят газта на Ругерите
но добрата страна на големия газ порт е, че се измества газовия работен прозорец надолу за работа с по-ниски налягания
и ще работи с леките заряди, и с "ефтинки патрони" с бърз и кратък пик на налягане (ПП: Ф - не е грешка или негамотност, а е нова дума в речника
)
ПП: кабумите най-често са от брутален овъргаз, които отваря отзад затвора, преди да е напуснал куршума цевта и тежкия буфер ще направи малко по-надежна овъргазната АРка
ПП2: буталните овъргаз са по опасни от газовите, защото буталото кове яко и по рано ще отключи отзад
ако има интерес, да отворим нова тема .. за настройки на АР системата, кое как с какво