rosen71 написа:
Ivo III написа:
скороста не е в пряка връзка с налягането на газовия порт
не, но аз тествах при затворен порт, все едно е болтова. Та идеята ми на теста беше да видя с моята тояга, с колко пада скоростта при отворен порт, за да мога да СПОРЯ с разни професори, че семи-аутото не ставало, че болтовата била с много по-висока скорост, и т.н.
Сега ако имах примерно една цев 18" или 20", да я сложа на моята, веднага би се видяло какъв ще е резултата при една и съща конфигурация и боеприпаси, но само с различна дължина на цевта. (нали "оригиналната" АР-ка е била с 20" цев).
За мен теста е интересен, защото ме интересува дали си заслужава разликата от 16,5" до 20". При човека се получава разлика от 30-35 м/с м/у 16.5 и 20", и разлика в правия изстрел около 10м, което не знам дали е от голямо значение.
колега с 556 вади от 18ка .. 975м/с с 55грн, но друга 18а с голям газ порт е пред кабум
зависи от пика на налягане на патрона, вида на патронника и т.н.
в раздела за релоад има изследване на различни барути
като видяхме, че някой барути с 16ки правят по високи скорости от 18ки или барута изгаря бързо и от триенето спада скороста
или вдигаме дозата барут а скороста не се повишава, само отката и т.н.
за да се търси скорости, трябва да се подбере оптимален барут за конкретната пушка (цев, порт, буфер, пружина) ... или патрон
точно затова Геко пусна специална серия за АРки
ПП: пиша го това с желание, не са споря, а да споделя техническа информация добита от опит и минимум хиляда изстрела само за тестове, надявайки се да спестя на нови колеги лутането, като осъзнаят фундамента