Така е, от съвременните аудита аз се пазя много
Толуол им сипват, няма майтап. Октановото число на безоловния бензин масово се коригира именно с толуол, по стандарт толуол има в бензина. Бедата е, че на съвременните аудита и най-високооктановият бензин в щатите не им е достатъчен, затова мераклиите им наливат толуол. За "full performance", както се вика.

На много бензиностанции тук предлагат срещу долар отгоре на галон и бензин с гарантирано отсъствие на иначе масово добавяния алкохол, защото алкохолът трови кислородния датчик и разяжда синтетичните бензинопроводи на по-старите коли. То на съвременните аудита и двигателните им масла са специални...абе беля.
По въпроса на JDredd за добавката към масла от първа страница. Най-вероятно става въпрос за цинков дитиофосфат
https://en.wikipedia.org/wiki/Zinc_dithiophosphate- изключително мазно съединение, използва се като противозадираща и вискозитетна добавка в автомобилните масла още от 40-те, но сега при масла с вискозитетен клас до 30 (лятната част от температурата), съдържанието е много ограничено (поне в САЩ) защото и той трови и кислородните датчици, и катализаторите. Точно затова е непрепоръчително да се кара с икономичните тънки масла, в тях понякога няма достатъчно от това съединение и двигателите задират без ясна причина. Спомням си, че едно време си купувах Oil Additive на STP точно за да намаля шума от мотора на фолксваген-костенурката, която карах. Постепенно разбрах, че в маслата добавки категорично не трябва да се добавят, те са така фино балансирана система, че всяка добавка им разказва играта.
В препаратите за почистване на спирачки често има ацетон, защото там се цели и обезмасляване. Според мен ацетонът е тъпо да се ползва по оръжие защото е несравнимо по-агресивен от алифатните въглеводороди, каквито например са светилната газ или бензинът за запалки, от ароматните въглеводороди като бензена, бензола или толуола, да речем, и така съсипва с лекота всякакви пластмаси, а не почиства достатъчно добре греси или полузасъхналите смоли или останки от WD-40, например. От друга страна ацетонът се изпарява толкова бързо, че предизвиква охлаждане и често и конденз, а кондензът на водни пари върху идеално обезмаслено парче стомана води до мигновена корозия.
По въпроса за вездесъщия WD-40. Най-яко клеясалите пистолети и револвери, които съм виждал, бяха "консервирани" от предишният им собственик точно с WD-40. Синът му е яко копеле и така мераклийски натисна спусъка на един от револверите, че успя да го счупи. Смит и Уесън. Изскисвахме ги една седмица в нафта докато заработят
https://www.amazon.com/Klean-Strip-VM-P-Naphtha/dp/B001G9TGQI/ref=asc_df_B001G9TGQI/?tag=hyprod-20&linkCode=df0&hvadid=193152739170&hvpos=1o2&hvnetw=g&hvrand=12125044101757945085&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9009749&hvtargid=pla-311839656458&psc=1. А тази нафта всъщност пък е и прочутият бензин за запалки Zippo. Та така...