logo
Всичко за оръжието и мунициите на едно място

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Дата и час: 12 Авг 2022, 16:07




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
Непрочетено мнение Публикувано на: 22 Юни 2021, 17:57       Заглавие:  T-Class Tuner ... by Buffalo GT
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 16 Юни 2006, 21:59
Мнения: 29131
Местоположение: Sofia

https://www.youtube.com/watch?v=64vdyNehhw4

отдавна си мечтаех за такава джаджа .. и най-после мечтите се сбъднаха
тунера е проектиран специално за компесатор АПА, има фиксирани кликове и гарантирана повтаряемост

Сърдечни благодарности отново на Жоро Топалов!

напоследък почти бях изгубил интерес да стрелям прецизно, но сега тунера ще осмисли отново заниманията ми :)

_________________
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
Иван Бързилов, СК "Динамик Армс"
CZ 85 Champion, DA-SASR-10M х2, Aero M4E1 ...


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 22 Юни 2021, 21:56       Заглавие:  Re: T-Class Tuner
 
Картечар
Картечар
Аватар
Offline

Регистриран на: 13 Яну 2016, 23:44
Мнения: 165
Ivo III написа:

https://www.youtube.com/watch?v=64vdyNehhw4

отдавна си мечтаех за такава джаджа .. и най-после мечтите се сбъднаха
тунера е проектиран специално за компесатор АПА, има фиксирани кликове и гарантирана повтаряемост

Сърдечни благодарности отново на Жоро Топалов!

напоследък почти бях изгубил интерес да стрелям прецизно, но сега тунера ще осмисли отново заниманията ми :)

И още данни за записване...сега и броя на кликовете на тунера!!! :D Понеже ги пиша и по гилзите, ще трябва да сменя калибъра, примерно с 300 win mag, че да стига мястото за записите! Иначе, хубава играчка! :tu:

_________________
"Свободата, Санчо, е на върха на бойното копие!", Мигел де Сервантес, "Дон Кихот"


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 22 Юни 2021, 22:26       Заглавие:  Re: T-Class Tuner
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 16 Юни 2006, 21:59
Мнения: 29131
Местоположение: Sofia
откакто си имам тази пушка .. и започнах изледванията си, си мечтаех за качествен тунер (не някоя гайка там за тежест)

защото калибъра е изключително точен, има огромен потенциал и му вярвам :)
обаче за нуждите на Т-Клас се иска да се изцеди и максималната скорост, за да си конкурентен в спорта (писали сме много)
но .. когато почнем да търсим ДМТ (долна мъртва точка) .. ама не на буталото, а на на цевта :) - обикновено не е на най-бързия заряд за калибъра и се налагат компромиси

целта на задачата бе да се постигне добра скорост, добро SD и да се намери ДМТ с тунера
само, че ДМТ зависи от скороста, а тя се променя с температурата, както и с различни лотове гилзи

стрелях първо с 26 инча цев, постигах 900м/с но добрата вибрация беше на 870м/с с 123ките верно една дупка на 200метра, но умира на вятър и 1000метра
после минах на 27 инча (добавих още скорост) за късмет с Варгет паснаха вибрациите на 900м/с и ме устройваше .. само че Варгета го забраниха ... и сега влизат и другите променливи в уравнението

също така изследвах, че с единия лот гилзи правя 895м/с и .. излизам от вибрациите - на 300м от една дупка, падат с един клик и се отваря групата

и т.н. да не досаждам с описания .. който ще оцени джаджата ми, няма нужда от толкова обяснения, за останалите - няма смисъл :)

също така .. исках да се слага без доработки по цеви или други начини
също така всеки знае, че точно тази АПА не променя БКто и .. е може би най-добрия компесатор (доказно с доплеров радар) е .. и най-шумния за съжаление (не е подходящ за нежните колеги)

та .. исках още преди 6-7 години такава джаджа
за съжаление в живота не винаги получаваме нещата когато са ни най-нужни, но за мен това си е сбъдната мечта :)
за себе си смятам, че съм приключил спортната си кариера .. вече, но живота е странно нещо и нищо чудно да дойдат дни пак да ми се състезава

радвам се, и съм Благодарен, че Жоро отново ми сбърда желанието и претвори моите мечти в реалност!

_________________
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
Иван Бързилов, СК "Динамик Армс"
CZ 85 Champion, DA-SASR-10M х2, Aero M4E1 ...


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 22 Юни 2021, 22:27       Заглавие:  Re: T-Class Tuner ... by Buffalo GT
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 16 Юни 2006, 21:59
Мнения: 29131
Местоположение: Sofia
Пуснах видео в разни ФБ групи за 6,5х47
и много чужденци проявиха интерес .. и поискаха контакт с Buffalo GT :armed: което е добре да видим оценката от международна сцена :)

ПП: за разлика от руснаците, които ще гледат да откраднат идеите, добра дума няма да чуем, но може да го патентоват и казват че е без аналог мире

_________________
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
Иван Бързилов, СК "Динамик Армс"
CZ 85 Champion, DA-SASR-10M х2, Aero M4E1 ...


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 23 Юни 2021, 07:33       Заглавие:  Re: T-Class Tuner ... by Buffalo GT
 
Снайперист
Снайперист
Offline

Регистриран на: 23 Яну 2019, 10:13
Мнения: 410
Ресурса на цевта ще стигне ли за пробите?

_________________
Георги Василев, СК "Динамик армс"-T-class


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 23 Юни 2021, 09:45       Заглавие:  Re: T-Class Tuner ... by Buffalo GT
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 16 Юни 2006, 21:59
Мнения: 29131
Местоположение: Sofia
Баян написа:
Ресурса на цевта ще стигне ли за пробите?


същото е както се тества стълбица, само че не редуцираш заряд а цъкаш с тунера

първо се цъкат през 10 клика, на десетиците и като се хване ДМТ се настройва финно

тежеста е изчислена за да хване 2-3 минавания през ДМТ

_________________
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
Иван Бързилов, СК "Динамик Армс"
CZ 85 Champion, DA-SASR-10M х2, Aero M4E1 ...


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 24 Юни 2021, 10:40       Заглавие:  Re: T-Class Tuner ... by Buffalo GT
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 16 Юни 2006, 21:59
Мнения: 29131
Местоположение: Sofia
https://www.varmintal.com/atune.htm

_________________
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
Иван Бързилов, СК "Динамик Армс"
CZ 85 Champion, DA-SASR-10M х2, Aero M4E1 ...


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 24 Юни 2021, 14:36       Заглавие:  Re: T-Class Tuner ... by Buffalo GT
 
Картечар
Картечар
Аватар
Offline

Регистриран на: 13 Яну 2016, 23:44
Мнения: 165
Ivo III написа:
https://www.varmintal.com/atune.htm

Потвърждава, че за предпочитане е куршума да напуска цевта една идея преди ГМТ, а не при ДМТ и обяснява защо при някои куршуми при определени скорости е възможно групата на по голямо разстояние да е по добра от тази на 100 м! Полезна статийка и много добре онагледена! :tu:

_________________
"Свободата, Санчо, е на върха на бойното копие!", Мигел де Сервантес, "Дон Кихот"


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 24 Юни 2021, 14:57       Заглавие:  Re: T-Class Tuner ... by Buffalo GT
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 11 Фев 2007, 18:27
Мнения: 4163
Местоположение: USA - NY, CO, AZ
OBT - Optimum barrel time vs Harmonics

In the search for "nodes".

http://www.the-long-family.com/OBT_paper.htm

_________________
The ten most dangerous words in the English language are:

“Hi, I'm from the government, and I'm here to help.” -President Ronald Reagan.


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 24 Юни 2021, 15:01       Заглавие:  Re: T-Class Tuner ... by Buffalo GT
 
Снайперист
Снайперист
Offline

Регистриран на: 26 Юли 2017, 16:13
Мнения: 321
Местоположение: Златарица, България
https://www.varidecicognani.it/upload/a ... T%20GB.pdf

_________________
Георги Топалов
http://buffalo.dir.bg


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 24 Юни 2021, 16:09       Заглавие:  Re: T-Class Tuner ... by Buffalo GT
 
Снайперист
Снайперист
Offline

Регистриран на: 26 Юли 2017, 16:13
Мнения: 321
Местоположение: Златарица, България
buffalo_gt написа:
https://www.varidecicognani.it/upload/armeriacicognani/files/istruzioni%20FAT%20GB.pdf


Ама само със статийки не става, защото трябва и опит. Ама преди това си трябва и тунер! Та чак тогава човекът да заключи аджеба, коя точка по му харесва и ако е грамотен, да напише и той една статия. :D

_________________
Георги Топалов
http://buffalo.dir.bg


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 24 Юни 2021, 19:07       Заглавие:  Re: T-Class Tuner ... by Buffalo GT
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 11 Фев 2007, 18:27
Мнения: 4163
Местоположение: USA - NY, CO, AZ
Buffalo според твоя опит - въпрос: Теглото на тунера зависи ли от диаметъра, съответно от теглото ,на цевта. При мен цевта е 1.25 инча диаметър и моя тунер е поне 1.5 либри. И има разлика в амплитудите при дебела и тънка цев?

_________________
The ten most dangerous words in the English language are:

“Hi, I'm from the government, and I'm here to help.” -President Ronald Reagan.


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 24 Юни 2021, 20:32       Заглавие:  Re: T-Class Tuner ... by Buffalo GT
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 16 Юни 2006, 21:59
Мнения: 29131
Местоположение: Sofia
buffalo_gt написа:
buffalo_gt написа:
https://www.varidecicognani.it/upload/armeriacicognani/files/istruzioni%20FAT%20GB.pdf


Ама само със статийки не става, защото трябва и опит. Ама преди това си трябва и тунер! Та чак тогава човекът да заключи аджеба, коя точка по му харесва и ако е грамотен, да напише и той една статия. :D


статия днешно време - трудно се пише, а и полза няма, защото четенето се замести от клипчета (които стават даже все по къси :happy: )

но поне във форума ако сподели ще е отлично :)


аз залагам, че ще работи на ДМТ
поне се надявам там да го задържи повече земното притегляне .. но ще е интересно да се види

мен и друго ми е интересно да изледвам
например при промяна на скороста да кажем с 5м/с (дали от гилза или температура) - как ще се компенсира с тунера

_________________
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
Иван Бързилов, СК "Динамик Армс"
CZ 85 Champion, DA-SASR-10M х2, Aero M4E1 ...


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 24 Юни 2021, 21:53       Заглавие:  Re: T-Class Tuner ... by Buffalo GT
 
Снайперист
Снайперист
Offline

Регистриран на: 26 Юли 2017, 16:13
Мнения: 321
Местоположение: Златарица, България
Yank написа:
въпрос: Теглото на тунера зависи ли от диаметъра, съответно от теглото ,на цевта.


Зависи от коравината на цевта. Това е термин от науката "Съпротивление на материалите" или съкратено - съпромат.
Това е способността на едно тяло да се съпротивлява на външни механични въздействия. Коравината не зависи само от диаметъра, но и от дължината, контура, твърдостта и др. механични характеристики на материала от който е изработена цевта. По тази логика, колкото е по-корава цевта, за да можеш да внесеш в трептенето й някаква осезателна промяна, трябва да използваш по-голяма тежест, отколкото при друга по-лека цев. Така, че има логика да ти е тежък тунера.

Ivo III написа:
аз залагам, че ще работи на ДМТ
поне се надявам там да го задържи повече земното притегляне ..

В това е предимството на долния екстремум пред горния.
Опитът ми показва, че групата там е по-устойчива. При серията патрони, с които стрелям по състезания, четвърт оборот (5клика) в ляво и четвърт оборот (5клика) в дясно около долния екстремум почти не променят групата. То така и намирам точката - като стигна до "плато", изследвам приблизително дължината му и поставям тунера в средата, за да имам комфорт при малки отклонения в скоростите както надолу, така и нагоре,независимо от причините - температура, замърсяване и т.н.
Вижте инструкцията и обясненията на Вариде Чиконани ( водеща фирма в Европа за бенчрест екипировка) в предишния ми линк. Човекът го е обяснил простичко и нагледно, като го е илюстрирал със схема. Та на тази схема се вижда, че целта е да намериш д.м.т. или г.м.т. и в идеалния случай, отклоненията в скоростите да се разположат симетрично около избраната точка. Чиконани също посочва приоритетно долния екстремум, както на чертежа, така и в обясненията, но предполагам, че при неголеми отклонения в скоростите и при горен екстремум резултатът ще е идентичен.

_________________
Георги Топалов
http://buffalo.dir.bg


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Непрочетено мнение Публикувано на: 07 Юли 2021, 13:05       Заглавие:  Re: T-Class Tuner ... by Buffalo GT
 
Оръжеен гуру
Оръжеен гуру
Аватар
Offline

Регистриран на: 16 Юни 2006, 21:59
Мнения: 29131
Местоположение: Sofia
първи тест, на тунера
колега с 308 първи успя да го изпробва - това са групите с един вид патрон

трябва да отбележим, че това е само първоначалния тест .. да проверим дали практиката доказва теорията :D

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

_________________
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
Иван Бързилов, СК "Динамик Армс"
CZ 85 Champion, DA-SASR-10M х2, Aero M4E1 ...


 
Върнете се в началото
  Профил Започни разговор  
 
  Сподели темата във Facebook
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта



 
Иди на:  

Powered by phpBB © 2020 TheGunMan
This forum is operated and maintened by Stanislav Georgiev - Owner/Administrator, Jordan Cholakov - Adminstrator/Editor and Rossen Hristov - Graphic Designer/Potographer